Måndag

Dagen har varit rätt skön, skola mellan 08.30-11.20. Sen gick jag och Badr på Coffee Bean innan vi drog ner på
stranden.
Det var ju inte det mest perfekta vädret men det var skönt att bara ligga där.
Ska lägga upp lite bilder nu men först ska jag svara på en kommentar från
Matilda:
Vilken ålder är vanligast? Finns det många svenskar på skolan? Hur kommer man in på skolan, går dom på betyg eller lottar dom? kram
Svar:
Åldern på skolan varierar allt mellan 17-40 men dom flesta är runt 20års ålder. Det finns för tillfället bara jag och
en till svensk på skolan. Sen finns det också en del norskar. Dom flesta är från Asien, Frankrike, Belgien och Schweiz.
Skolan kommer man in på så länge det finns plats och eftersom man bokar så långt i förväg så finns det ju oftast det!
Eftersom det är en språkskola så behöver du inga bra betyg, alla här är olika bra på engelska och man har lektioner där efter:) hoppas det var bra svar på din fråga. Kram



Skylt

På rundturen, inspelningsplatsen för Desperata hemmafruar

Från rundturen, inspelningsplatsen för Grinchen

Stephanie, Ann-sofie, glömt, Tobias och jag på Universalversionen av Hollywood skylten

Special effect show, denna med eld

En stuntshow med vatten och även eld

Lite bilder från universal studios! Om ni håller pilen över bilderna kommer en kort beskrivning:)
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gums, det funkade inte för mig med bild-texterna. Men som tur är har jag fått det draget muntligt=) Kram mamma

2009-05-05 @ 22:00:32
Postat av: Carro

okej, om ni inte kan se mina beskrivningar så kommer dom hær:

Bild 1: Skylt

Bild 2: Desperata hemmafruars inspelningsplats

Bild 3: Grinchens inspelningsplats

Bild 4: Vi framfør "hollywoodskylten" (jag till høger)

Bild 5: Special effektshow - eld

Bild 6: Stuntshow, vatten och eld

:)

2009-05-06 @ 06:44:00
Postat av: Kajsa

Känner du att din engelska är bättre nu än innan du åkte? Vad kommer du ta med dig mest som minne när du lämnar LA? Kramz

2009-05-06 @ 10:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0