Las Vegas!

Min helg har varit helt kanon!
I torsdags var sista kvällen med både Maite och Badr så det blev en helkväll med massor av skratt som avslutades vid 4 tiden på morgonen.
Jobbigt nog skulle jag upp klockan 7 och packa inför helgen och sen hade jag skola 8:30 så jag var rätt trött hela dagen.
Slutade klockan 1 och då vart det ett sista hejdå innan jag, Tobias, Stephanie, Cecil och Laura for för att hyra bil.
Det blev en mycket större bil än vi tänkt från början men det var ju tur för då hade vi gott om plats. Och i vilket fall så är bensinen så sjukt billig här att det uppväger priset för bilen. Vi tankade upp hela tanken för 30 dollar (ca 240-250kr).
Vi for iväg och det tog ca 6 timmar till Vegas. När vi kom fram på kvällen var det ca 27 grader varmt.

Först checkade vi in på Circus Circus för 31 dollar per person för 2 nätter. Vi hade dock bara 2 dubbelsängar så det blev 2 i en och 3 i en. Kvällen tillbringades med att vandra runt i 4-5 timmar så vi var rejält trötta när vi kom tillbaka. Men Vegas är precis sådär galet som det är på film, fast faktiskt mer galet när man är där själv.
Lördagen spenderades åt shopping och jag brände rätt mycket pengar. På kvällen åt vi buffé innan jag och Tobias gick för att åka upp i Stratosphere tower som är den högsta byggnaden i Las Vegas. Det kostade 15 dollar att åka upp men det var värt det för utsikten var fantastisk.
Vi gick tillbaka till hotellrummet ca 1 för att hämta Laura innan vi tog en promenad längs gatorna.

Idag blev det också lite shopping på en outlet innan vi for tillbaka mot LA och vi kom väl hem för ca en timme sedan.
Ska försöka få upp lite bilder imorgon!

Det var Anonym som hade skickat en kommentar till mig. Jag tycker verkligen att du gör rätt i att åka till Los Angeles.
Det är jättekul och händer massor hela tiden. Jag ska försöka få några bra bilder av min lägenhet som jag ska försöka få in:) Annars är ett tips att söka på "biltmore appartments redondo beach" på youtube för jag har hört att det ligger massor av filmer där. Kram på dig!

Det var allt för nu
Kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Yvette

Hej! Hittade precis din blogg, och inser att du är exakt på den resan jag vill på!! Tänkte börja spara pengar nu, och jag undrar om du kan säga på ett ungefär hur mycket din resa kostar sammanlagt?



Och jag hoppas att du har det jättebra där! :-D Och du verkar haft en riktigt rolig tripp till Las Vegas.

2009-05-12 @ 11:51:37
URL: http://einzigartig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0