Torsdag i LA

Igår var vädret hemskt! Blåste iskalla vindar så man höll på att frysa sönder. Att jag var förkyld gjorde inte så mycket bättre kan jag säga. Låg hemma hela kvällen och läste ut min bok så nu är jag utan läsning, förutom 2 svenska tidningar och en engelsk cosmopolitan.
Idag började jag halv 9, men jag och Maite gick som vanligt till Coffee bean och handlade dryck först, min vanliga aprikosiste, den är sååå god och en av kvinnorna där vet att jag alltid tar den så hon säger "One regular apricot icetea, anything else?" när jag kommer, haha stammis redan!
Vi pratade en massa om städer och vad som var kriterier för en bra planerad stad och inte. Det var en rätt skön lektion faktiskt. Sen hade vi ILab och jag gjorde klart veckans internetprojekt och näästan unit 83's ILab.
Jag måste säga att jag och Maite pratade om engelskan och så igår och jag verkligen känner hur engelskan har blivit bättre och inte bara det utan jag känner mig mer självsäker och det känns jättebra.

Tiden går tokfort, redan torsdag! för 2 veckor sen var jag jättenervös inför resan.. och här sitter jag nu:)
Vi hörs gott folk!

Hejsvejs!

P.S Tack alla som läser min blogg och tack för alla kommentarer jag får, jättekul att läsa! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Klart att det går framåt!! Fattas bara annat=) Ni verkar ju ha kommit in er i era rutiner i alla fall! Ja, snart 2 veckor nu, bara 4 kvar!!

2009-04-17 @ 09:12:17
Postat av: Jonny m Fam

Hej hoppas allt är kul och trevligt overther,men det verkar ju så på din blogg som vi naturligt vis läser.Vilken gata bor du på??

2009-04-17 @ 09:34:42
Postat av: Bettan

Hej!

Jag kollar flera gånger om dagen efter ny blogg, det är så kul att läsa att det går bra och det här visar ju vad bra det är att få komma ut i världen och se att allt går jättebra. Här är okså isvindar, igår kom det snö. Ja tiden går fort när man har kul, Det är okså kul att läsa att du tycker skolan är bra. Många kramar Mormor

2009-04-17 @ 11:03:35
Postat av: Carro

Hejsan:) Jag bor på Avenue G i Redondo beach!

2009-04-17 @ 18:49:17
Postat av: Carro

Jag bor på Avenue G i Redondo beach!

2009-04-17 @ 19:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0