LA

Hejsan mina kära läsare.

Nu är jag i LA, och har varit här i 2 dagar. Vill bara säga först att det här inlägget skriver jag nu utan internet, så så fort jag har internet så ska jag lägga upp det här i bloggen.


Söndag:

En lång och jobbig dag både fysiskt och psykiskt. Det var jobbigt att lämna Daniel och mamma och pappa på Arlanda. Det var också tungt att behöva flyga eftersom jag hatar det. Sen när jag landade i London så fick jag inte röka, tydligen måste det vara 3 timmar kvar till flighten för att man ska få röka. Personalen går då ut med folk en gång i halvtimmen.

Blev dock tröstad av en helt underbar dam här från LA som jag fick sitta brevid på planet så det gick bra men långsamt.


När jag landade var det en enda röra av köer, visa pass, papper, fingeravtryck och frågor.

Till slut kom jag ut och transporterades till Biltmore apartments (om ni vill kolla vart det är på typ google maps så är det på Avenue G, redondo beach)

Där fick jag äntligen träffa Maite och 2 av mina andra room-mates, Paula och Sandra från Schweiz. Vi har även en till som heter Amy och är från Japan.

Det blev en tidig kväll.


Måndag:

En kaotisk dag! För er som vill åka på en sånn här resa så ät en ordentlig frukost innan skolan på måndag, det behövs!

Vi fick göra ett test för att se vilken level vi ligger på (1-10) och sen fick vi träffa en massa olika folk från skolan så det var mycket info på en gång.

Sen gick vi runt lite i Redondo beach.

Efter det åkte vi till Venice beach som var väldigt livligt, mycket folk och mycket knäppt folk också. Men det var kul.

När vi kom tillbaka så fick vi veta resultatet och jag är på level 6.


Som övrig kurs har jag conversations.


Tisdag:

Första dagen i skolan och väldigt rörigt, har fortfarande jetlag så det är lite jobbigt.

Men det gick bra, Maite och Galina slutade före mig så jag gick med en norsk kille och åt på Starbucks innan jag hade min sista lektion och nu sitter jag alltså hemma i lägenheten.

Amy är hemma och har feber så det är rätt lugnt här.


Till helgen blir det nog fotboll på lördag och San diego på söndag.


Kommentarer
Postat av: tiffaany

vad trevligt , jag kommer att följa din blogg hheheh , för jag kommer kanske att resa utomlands med EF.

6 veckor vad mycket , jo jag undrar hur mycket får du betala och hur mycket fickpengar du där? och bor hos familj och hur gammal är du? hahhah många frågor för jag är 20 nu och jag vill helst hamna med folk som har samma ålder som mig.

2009-04-08 @ 21:29:25
URL: http://tiffaanyb.blogg.se/
Postat av: Maria

Skönt att du kommit fram och att allt är bra. Du är snart inne i rutinerna o har fått en massa nya kompisar. För långtråkigt verkar det inte vara=) Hoppas ni får plats på Limo-bussen så det blir lite party oxå;) Ses på MSN!! Kramiz Mams

2009-04-09 @ 11:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0