Fredag!

Hej mina kära läsare!

Återigen skriver jag detta innan jag lägger ut det på internet, det blir nog imorgon (fredag) som detta blir läsbart för er.

Dagen idag har varit rätt lugn, vaknade av mig själv kvart i 7 (Igen, herregud vad jag är duktig!) och klev upp, gjorde mig klar och sånt..

Efter ett tag gick jag och Maite till Coffee Bean för att köpa något att dricka, hon en kaffe av något slag, jag en aprikos-is-te.


Sen fick vi skynda till skolan men vi hann precis i tid för första lektionen. Arkitektur, det är det kapitlet handlar om. Arkitektur. 20 bilder på byggnader och sedan gissa vilken stil det är på dessa byggnader.... Inte så lätt direkt.. Men men. Hade Ilab nästa lektion och eftersom jag var klar med mitt projekt om 2 byggnader i usa (The needle tower and the statue of liberty for me) så gjorde jag klart unit 82 (kapitlet) på datorn. Gick bra. Hann också göra nästan hela läxan.

11.20 slutade lektionen och Maite och Galina slutade för dagen men jag hade lunch så vi åkte till the cheesecake factory.. MUUUUUUUUMMMS:O:O Gott i gott och säkert 300000000 kallorier i den där chokladcheescaken som jag åt. Men men, det var det värt, har kvar halva i kylen för den var sååå stora. Bild kommer.


Jag hade min lektion i Conversations mellan 13.00-14.20 och vi pratade om tur och otur samt religion. Gick rätt fort faktiskt. Det är ju lixom en pratlektion så.


När skolan var slut vandrade jag hemöver, Galina var här så jag surrade lite med henne och sen åkte hon jag och Maite till Macys och jag säger bara wooow. Tur jag inte hade så mycket pengar på mig!! Det var helt sjukt vad mycket man ville ha där.. Skor, tröjor, linnen, klänningar jaa allt.

Köpte en adapter($7.5) och ett par skor($49.90) men sen fick det räcka. Hittade ett par korta mjukisar som jag vill ha för 14 dollar så det blir 2 sånna vid nästa besök.


Just nu sitter jag bara i lägenheten och myser på, har skavsår överallt på fötterna så jag kan snart inte gå:P haha det blir att plåstra om under helgen för det blir mycket gå omkring då.


På väg till San diego på söndag ska vi ta en omväg förbi Palm springs. Mycket att göra!


Det var nog allt för nu. Eller säker inte men jag ska skona er från en 4-timmarsläsning.


Puss och kram på er


PS. Nej jag har inte ett dugg hemlängtan, aldrig har jag inte saknat hem när jag varit utomlands. Men det är såklart jag saknar mina närmaste, men som min kloka moder sa "Detta är bara en bråkdel av ditt liv, vi andra finns kvar när du kommer hem så ta vara på tiden och ha kul"


Kommentarer
Postat av: Maria

Oh vad kul det är att läsa vad ni gör. Och hur det går i skolan. Kul att du tycker att jag är klok=) Kramiz Mamma

2009-04-10 @ 20:31:07
Postat av: Tessan

Hej Linnie,

Kul att höra att allt e bra. Ta väl hand om dig och ha suuuuperkul!!!!



Stora kramar från Tessan & Olivia

2009-04-11 @ 17:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0